reklama

Jeden príbeh...(5)

Ja som mal neuveriteľnú radosť, lebo čím nás bolo viac tým bolo veselšie. S otcom a mamou sme si postupne vybudovali vzájomnú úctu. Ja som mohol hocikedy odísť a oni ma mohli dať hocikedy do decáku. Na základe dôvery som mal vybudovaný s rodičmi pevný vzťah...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

...nasledujúci deň som ako stále poobede išiel na obvyklé miesto - do baru. Pri bare U siedmych statočných boli pristavené policajné autá. Rozbité dvere a inventár baru a na barovom pulte krvavá stopa. ,,Čo sa stalo? Kto to urobil?“ opýtal som sa vydesene policajta ,čo niečo zapisoval do zošita.,, Najpravdepodobnejším motívom incidentu bola rasistická nenávisť. Našli sme pri mŕtvole znak White power a hákové kríže.“ ,,Koho zranili?“ vybehlo zo mňa. ,,Barmana a majiteľa baru Abraháma Horvátha. Utrpel ťažké zranenia. Bol postrelený a odviezli ho do nemocnice svätého Františka v ťažkom stave. Dôvodom bola jeho homosexuálna orientácia.“ Bol som v šoku. Abi mi pripadal cool a bol dobráčisko od kosti. Poznal som ho už 3 roky, ale do jeho súkromia som sa nestaral. Je síce pravda, že každú krásavicu odmietal. Vždy to však robil zo šarmom džentlmena a baby ho preto ešte viac žrali a chceli ho. Nikdy by mi ani nenapadlo, že niekto môže mať niečo proti takému sympaťákovi ako je Abi. Vynorili sa mi spomienky ako som prvý krát vstúpil ,,ku siedmym statočným,,. Abrahám sa ku mne hneď od začiatku správal akoby som tam chodil odjakživa. V diaľke som videl Tommyho ako beží ku mne. ,,Peťoooooooo idem práve z nemocnice!!!“ kričal Srdce mi skamenelo. Tušil som, že vie nejaké správy o Abrahámovi. ,,Abi žije, doktori mu zachránili život.,, povedal udychčane, keď dobehol. Na policajnej stanici , na druhý deň som sa dozvedel, že páchatelia pochádzajú z detského domova Slniečko. Z ulice sa mi donieslo, že o Abim sa dozvedeli cez jedno mladé dievča, ktoré pracuje v pizzérii na konci ulice vo východnej štvrti mesta. Vraj to boli jej nevlastní bratia. ,,Neverím ,neverím ,že by bola niečoho takého schopná. Ona nie!“ volal som do sveta .Utekal som za Lenkou do pizzérie, aby to všetko vysvetlila a aby klebety zatienila pravda. ,Leni ako to bolo?“ opýtal som sa ,,Nemôžem ti to vysvetliť“ povedala... Prečo nemôžeš? opýtal som sa naliehavo. Mlčala. Hoci mi tými svojimi hlbokými očami hľadela priamo do očí, neveril som jej. To mlčanie má ubíjalo. Keby povedala aspoň niečo...jediné slovo, ktoré by ma uistilo v tom, že s tým nemá nič spoločné. Ja zásadový a priamy človek!! Ja som nevedel pochopiť to mlčanie. Tú nemú reč, ktorou ku mne hovorila. Tak som odišiel . Dlho som sa prevážal v spojoch MHD a chodilo po meste sem a tam. Bol som dokonca na niektorých miestach prvý krát v živote. Dokonca by som odišiel z mesta... V nočnom autobuse ma našťastie spoznal jeden šofér: ,,Hej Peter už je dvanásť nemáš byť náhodou doma? Odveziem ťa aj tak mam po šichte.“ Doma som zhodil bundu na zem a zatvoril som sa do mojej izby. Zvalil som sa na posteľ. ,,Doriti! Prečo práve ona! Nechcem ju v živote vidieť! Nenávidím ju! Myslel som že je iná...!Prečo pomáhala tým idiotom?“ tieto myšlienky mi nedávali zaspať a lietali mi v hlave. Zo spodnej zásuvky v stole som vybral fľašu červeného vína s francúzskej oblasti Bordeaux, ktorú som si schovával .Rozhodol som sa svoje starosti utopiť vo víne .... Ráno – práve na silvestra bola vonku snehová víchrica. Vybral som sa k jazeru s fľaškou červeného francúzskeho vína v ruke .Jedna fľaša bordá ostala ešte od Vianoc. Bol som už poriadne naliaty a hlavne nevyspaný. Na brehu jazera som si sadol. Začali ma prenasledovať čierne myšlienky, že ukončím svoje bytie na tomto svete. Bol som veľmi nešťastný a srdce mi pukalo. Cítil som sa strašne nešťastný a život pre mňa strácal zmysel. V hlave sa mi vynárali slová Shakespeara v Hamletovi. Byť ,či nebyť....?

Ján Vozár

Ján Vozár

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

obyčajný chalan z Košíc Zoznam autorových rubrík:  Z hlbočiny v mojej dušiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu